Algemene voorwaarden webshop UR.raamdeco

Onderstaande voorwaarden treden in werking per 01-01-2023

Artikel 1. Definities

  1. Consument:
    De natuurlijke persoon die niet handelt uit handels- / bedrijfs- / beroeps- / ambachtsactiviteit doeleinden.
  1. Bedenktijd:
    De termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
  1. Herroepingsrecht:
    De mogelijkheid om de overeenkomst op afstand te ontbinden, binnen de wettelijke bedenktijd.
  1. Overeenkomst op afstand:
    Een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.
  1. Techniek voor communicatie op afstand:
    Middel voor het sluiten van een overeenkomst zonder dat de ondernemer en consument gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
  1. Anderhalve meter regel:
    Alle productie fouten welke te zien zijn door de consument, staande op een afstand van anderhalve meter vanaf het gemonteerde product.

Artikel 2. Ondernemer

UR Raamdeco V.O.F.
Peelbaan 14, 5121 DB Rijen
Telefoonnummer: +31 6 83 91 66 14 
Openingstijden maandag t/m vrijdag van 08:30 -18:00 uur (op afspraak)
Emailadres: info@urraamdeco.nl
Kvk-nummer: 82976848
BTW- identificatienummer: NL 86 26 77 695 B01

Artikel 3. Toepasselijkheid

Onderstaande voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van UR Raamdeco  en op elke overeenkomst, afgesloten tussen ondernemer en consument. Ondernemer verstrekt de geldende algemene voorwaarden aan de consument voordat de overeenkomst op afstand tot stand komt. Indien voorafgaande redelijkerwijs niet mogelijk is zal de ondernemer de consument verwijzen naar de wijze waarop de consument de algemene voorwaarden kan in zien. Op verzoek van de consument zal UR Raamdeco deze elektronisch, kosteloos toezenden. Bij het plaatsen van een order gaat de consument akkoord met het lezen van de algemene voorwaarden en gaat de consument een overeenkomst aan met de ondernemer.

Artikel 4. Producten/Diensten UR Raamdeco

Ondernemer levert maatwerk op basis van de door de consument opgemeten en/of gegeven afmetingen voor alle raamdecoratie/hor systemen. Hierbij wordt de verantwoordelijkheid bij de consument gelegd omtrent de doorgegeven afmetingen en de beoordeling over welke soort raamdecoratie past in/op het kozijn.De consument kan ter allen tijde advies inwinnen van de ondernemer over het inmeten/plaatsen en keuze van de productgroep. De consument hoeft zelf niets af te trekken van de opmetingen. UR Raamdeco trekt automatisch 0,5 centimeter af van de kortste afmeting welke de consument doorgeeft, deze handeling wordt verricht aan producten welke in het kozijn (in de dag) worden gemonteerd. Ondernemer kan geen retours en/of geld teruggave accepteren als de consument onjuiste maten doorgeeft. Een speling van maximaal 2-5 mm valt binnen de acceptatie grens van ondernemer. Jaloezieën worden niet vervangen als het verschil in bladlengte binnen deze spelingslimiet valt. 

UR Raamdeco levert tevens natuurlijke producten (lindehout / bamboo jaloezieën) waarvan elke slide minimaal kan verschillen van elkaar qua structuur/lengte en kleur. Productie fouten worden getoetst aan de hand van de anderhalve meter regel, zoals beschreven in Artikel 1. Hoewel ondernemer verplicht is om alle specificaties door te geven aan de consument, heeft de consument ook de verantwoordelijkheid om zijn/haar specifieke wensen door te geven aan de ondernemer. Ondernemer kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor specifieke wensen/verwachtingen van de consument welke niet gecommuniceerd worden aan de ondernemer en/of welke na het plaatsen van de order,  tot stand komen. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden

Artikel 5. Annuleringen/Retourbeleid

UR Raamdeco levert maatwerk. Hierdoor kan de consument zijn/haar order niet annuleren, aanpassen, retourneren of om een terug storting vragen. Dit is conform met de richtlijn 97/7/EG van het Europees parlement en de Raad van 20 mei 1997 betreffende de bescherming van de consument bij op afstand gesloten overeenkomsten. Hierdoor is er geen sprake van de bedenktijd en de herroepingsrecht van de consument.

Artikel 6. Garanties

  1. Product garantie:
Ondernemer verleent een garantie termijn van 2 jaar op zijn producten. De garantie omvat alle onderdelen van de raamdecoratie. Alle mankementen die voortkomen uit onzorgvuldig gebruik van de producten of nalatigheid van de consument vallen hier niet onder. UR Raamdeco zal voorgaande toetsen n.a.v. de eigen ervaringen. Wel zal ondernemer ernaar streven om alle mankementen op te lossen met of zonder een meerprijs. Consument dient een mail te sturen naar info@urraamdeco.nl met daarin een toelichting en een gedetailleerde foto/video. Ondernemer zal ernaar streven om zo spoedig mogelijk eventuele reparaties uit te voeren.

  1. Inmeet service:
UR Raamdeco biedt een vrijblijvende inmeetservice aan zijn klantenkring. De gemeten maten zijn de verantwoordelijkheid van de ondernemer en zodanig is ondernemer verantwoordelijk voor eventuele foutieve opmetingen. In dergelijke situaties zal UR Raamdeco de volledige kosten van het vervangen van het product op zich nemen. De Consument is verantwoordelijk voor eventuele obstakels welke na de opmeting in het huis zijn aangebracht (bv. plinten/ vensterbanken/ rolluiken /etc.). In dergelijke situaties zal in goed overleg de meest optimale oplossing worden bedacht en uitgevoerd.

  1. Montage service:
UR Raamdeco biedt zijn klanten een montage service aan van de gekozen producten tegen een meerprijs. De installateurs zijn verantwoordelijk voor de montage van de productgroepen en dienen deze zo stevig mogelijk op te hangen. Ook trachten zij naar een eindresultaat welke past binnen de kaders van de klant. De installateurs zijn niet verantwoordelijk voor het  verwijderen van de huidige raamdecoratie/ horrensystemen. Ook zijn zij, noch UR Raamdeco, niet verantwoordelijk voor eventuele verzakkingen van de plafondwanden, schuin aflopende kozijnen, houtrot, oud/slecht stucwerk/spuitwerk en dergelijke situaties welke ontstaan door tekortkomingen van andere partijen of veroudering. UR Raamdeco denkt graag met de klant mee en zal trachten om oplosbare obstakels te corrigeren. De verantwoordelijkheid van een stevige ondergrond en goede werkomstandigheden ligt bij de consument.

  1. Garantie van empathie:
Naast ondernemer zien wij ons graag ook als mens en consument. Voor ons is een blije klant belangrijker dan een winstgevende klant. Onze voornaamste garantie richting onze klanten is dat wij jullie behandelen zoals wij graag als consument behandelt willen worden. UR Raamdeco hangt geen nummers aan zijn klantenkring maar een naam.

  1. Leveringstermijn:
Ondernemer kan een levertermijn garanderen van 4-8 weken, afhankelijk van variabelen zoals beschikbaarheid consument, logistieke verdelingen, onmacht en dergelijke. Ondernemer zal de consument hierbij tijdig van op de hoogte stellen. Bij afwezigheid van de consument, op de afgesproken data voor levering van de order, zal er een naheffing volgen van 15 euro, mits de consument zich niet 24 uur tevoren afmeld. De consument dient hierna een nieuwe afspraak in te plannen. Voorgaande is mogelijk per mail.

Artikel 7. Betaling

Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.  Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

Artikel 8. Klachten

Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.

3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Stichting Webshop Keurmerk (http://keurmerk.info/Home/MisbruikOfKlacht) De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar Stichting Webshop Keurmerk gestuurd.

5. Indien de klacht niet binnen een redelijke termijn dan wel binnen 3 maanden na het indienen van de klacht in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 9. Geschillencommissie

Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Webshop, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.

4. Uiterlijk twaalf maanden nadat het geschil is ontstaan dient het geschil schriftelijk bij de Geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt.

5. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Wanneer de ondernemer dat wil doen, zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.

6. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie (http://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2701/webshop). De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies.

7. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.

8. Indien naast de Geschillencommissie Webshop een andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de Geschillencommissie Stichting Webshop Keurmerk bij voorkeur bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie.

@UR.raamdeco

Nieuwsbrief Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes, kortingen en de nieuwste producten.

Een moment geduld aub..
Product is toegevoegd aan de winkelwagen